Klantvriendelijkheid (Balietraining Starter)*

Cursusdata:

Maandagochtend 28 augustus en 4 september 2017.

Voor:

Mensen die nog nooit als vrijwilliger achter een balie hebben gewerkt en nieuwsgierig zijn of het werk bij hen past of mensen die kort geleden begonnen zijn als balievrijwilliger. Dit kan bijv. in een Huis van de Wijk, gezondheidscentrum, vrouwenhuis, ziekenhuis of bij de overheid zijn.

Indien u zich hierin herkent, is de Balietraining Starter passend voor u.

Doel:

Leren hoe u bezoekers aan de balie op een klantvriendelijke manier te woord kunt staan.

Omschrijving:

Werken achter een balie is leuk en afwisselend vrijwilligerswerk. Maar hoe kunt u klantvriendelijkheid toepassen? Dit betekent dat u zich toegankelijk moet leren opstellen, goed moet kunnen luisteren en vervolgens duidelijk communiceren. We oefenen zowel verbaal, non-verbaal en representatief gedrag.

In de serie Balietraining komt aan bod:

  • Deel 1: Klantvriendelijkheid.
  • Deel 2: Telefoontraining, start maandag 11 september.
    1 dagdeel: telefoon aannemen, luisteren en berichten opschrijven.
  • Deel 3: Omgaan met lastige klanten/situaties, start maandag 18 september.
    3 dagdelen: lastige situaties herkennen, grenzen stellen, agressie voorkomen.

* Deze cursus is deel 1 van de Balietraining Starter. De drie cursussen sluiten op elkaar aan, maar kunnen ook ‘los’ gevolgd worden. Wilt u alle 3 de cursussen volgen, dan raden wij u aan u z.s.m. aan te melden. Als u de hele serie volgt ontvangt u een certificaat na afloop.

Tarief vrijwilligers:

GRATIS.

Tarief beroepskrachten:

€ 50,-.