Omgaan met lastige klanten/situaties (Balietraining Ervaren)*

Cursusdata:

Maandagmiddag 18 en 25 september 2017.

Voor:

Vrijwilligers die als ervaren baliemedewerker eerder opgedane kennis willen opfrissen en verdiepen. U bent bijv. vrijwilliger achter de balie in een Huis van de Wijk, gezondheidscentrum, vrouwenhuis, ziekenhuis of bij de overheid.

Indien u zich hierin herkent, is de Balietraining Ervaren passend voor u.

Doel:

Leren hoe u op een goede manier met lastige klanten/situaties om kunt gaan.

Omschrijving:

In het vrijwilligerswerk krijgt u te maken met allerlei verschillende soorten mensen uit de doelgroep.
Klanten zijn soms vervelend, dwingend, boos of houden zich niet aan de afspraken. Hoe gaat u daar mee om?

Tijdens deel 3 van deze Balietraining inventariseren we welke lastige situaties u tegenkomt en wat u wilt leren in de omgang met een lastige klant. Wij laten u zien hoe u zelfverzekerd kunt overkomen en hoe u grenzen kunt stellen. Verder leert u lastige situaties te herkennen die uit de hand dreigen te lopen en hoe u agressie kunt voorkomen. Daarnaast wordt er veel geoefend en krijgt u concrete persoonlijke tips.

In de serie Balietraining komt aan bod:

  • Deel 1: Klantvriendelijkheid, start maandag 28 augustus.
    2 dagdelen: op klantvriendelijke manier leren luisteren en communiceren.
  • Deel 2: Telefoontraining, start maandag 11 september.
    1 dagdeel: telefoon aannemen, luisteren en berichten opschrijven.
  • Deel 3: Omgaan met lastige klanten/situaties.

* Deze cursus is deel 1 van de Balietraining Ervaren. De drie cursussen sluiten op elkaar aan, maar kunnen ook ‘los’ gevolgd worden. Wilt u alle 3 de cursussen volgen, dan raden wij u aan u z.s.m. aan te melden. Als u de hele serie volgt ontvangt u een certificaat na afloop.

Tarief vrijwilligers:

GRATIS.

Tarief beroepskrachten:

€ 75,-.